Projecte "Corpus" 2009/10


     “Corpus sorigina davant la presència dun objecte proustià, en aquest cas unes tenalles per a gofrar hòsties, contemplades en una exposició dart religiós. Diferents desitjos i sentiments sarticularen aleshores donant com a resultat la voluntat de retornar al món de lestampació i utilitzar aquest mitjà per a expressar un bon garbell democions, vivències i reflexions sobre el cos.

Així doncs pretenc enfrontar a qui sacoste a lexposició amb una vivència sobre la complexa relació amb el cos, particular i subjectiva ,i  alhora universal, en el sentit de conformadora del meu univers particular.

        Fent de les paraules de Bukowski un estendard Si vas a intentar-ho, que siga a fons. Si no , millor que ni comences... em vaig llançar a aquest projecte de totes totes, acomplint-se profèticament el final del paràgraf anterior. És una prova de resistència per a saber que pots fer-ho. I ho faràs. Malgrat el rebuig i la incertesa, serà millor que qualsevol cosa que hages imaginat. Et sentiràs amb els déus, i les nits cremaran en flames. Cavalcaràs la vida fins al riure perfecte. És lúnica batalla que compta

El meu compromís amb Corpus mha acostat a el riure perfecte, a gaudir del descens per una associació lliure de la que van néixer els diferents indrets d’aquest recorregut.

En el camí shan anat creuant, al llarg de quasi dos anys, vivències i situacions personals que li han proporcionat noves llums i boires que confonen, marges, línies dhoritzó, manies i companys de camí, entrebancs caiguts per la por, senyals com a tabú i troballes fetitxistes, retrobaments i descobriments, punts de fuga, plecs i costures noves. Finalment aquest ha estat el resultat, podia haver tingut una altra forma sense deixar de sentir-lo com a propi, inesgotables com som quan ens posem a baixar per lescala de caragol que pretén acostar-nos a allò més essencial de cadascú (el desig de laltre, diria la psicoanàlisi, o vanitat de vanitats, tot es vanitat es llegeix a lEclesiastès)

        Lexposició està plantejada com un recorregut al llarg de la associació que ha originat el diferents indrets. A cada un d ells es podrà seguir part de levolució des del primer esbós fins a les obres finals, mitjançant una selecció dels materials més significatius del procés creatiu.





ITINERARI EXPOSITIU



Indret 1. Corpus 

Mostrar/ocultar i la seua articulació amb la culpa (simbolitzada per la iconografia religiosa) són el punt de partida, origen de la resta de l’exposició. Roig i marró (sang i merda) davant el blanc sense màcula que emmarca el més profà del cos.


Indret 2. Tinc la mirada segrestada

Primera aproximació a la relació entre sexualitat, fetitxisme i idealització.


Indret 3. Fetitxes i Fòbies

Dedicat a les contradiccions que ens fonen com a subjectes i al canvi propiciat per la societat de consum que amb el lema tot val per al reclam ha fet passar allò mes privat a làmbit dallò públic, tant shi val, si fetitxe o fòbia.


Indret 4. Fem espacial”

El cos en la seua vessant mortal, com a deixalla, com allò de nosaltres que serà fem. El fem espacial és un invent de la humanitat,


Indret 5. Analítica”

       El cos malalt, i la necessitat de saber.


Indret 6. Fugits/atrapats

Quan et trobes fugint dalguna cosa, el cos t’atrapa, ésser fugitiu et fa estar atrapat en aquest fugida i llavors et perds.


Indret 7. “Sense gravetat

Rodant per lunivers. No afectat per la gravitació com a metàfora de sense gravetat; el somni dels mortals malalts.


Indret 8. Ambre

Una mirada al passat de la sexuació, fixada, atrapada, com lambre fa al seu interior, en la novel·la familiar.


Indret 9. "Sexus

El misteriós binomi plaer i sexualitat.


Indret 10. La paraula és la mentida”

Les paraules serveixen per ocultar la veritat, vestir-la, aquest és el seu gran atribut; l’ocultació d’allò més real del cos.


Indret 11.“La paraula armada

Les paraules també poden servir per a latac i la defensa davant la corporeïtat de laltre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada